søndag den 30. maj 2010

Dåbskagen til Kathrine

Kathrines mor, Anita, som også gik i min jordemodergruppe, spurgte mig om jeg kunne tænke mig at lave dåbskagen til Kathrines dåb. Uden videre overvejelser sagde jeg ja! Det skulle være til 40 pers. bom bom - hvordan hulen skulle jeg lige gribe det an?!? Efter længere tids søgen fandt jeg en kageberegner - Denne har jeg brugt efterfølgende, og der er altid rigeligt med kage!


Rund kage, 8 cm højPortionerKvadratisk kage, 8 cm høj Portioner
10 cm i diameter
3
10 x 10 cm
4
15 cm i diameter
7
15 x 15 cm
9
20 cm i diameter
12
20 x 20 cm
16
23 cm i diameter
16
25 x 25 cm
25
25 cm i diameter
20
30 x 30 cm
36
28 cm i diameter
24
35 x 35 cm
49
30 cm i diameter
28
40 x 40 cm
64
35 cm i diameter
38
45 x 45 cm
81
40 cm i diameter
50
50 x 50 cm
100


Jeg ville prøve en ny opskrift på chokoladekage. Det blev til "Rikkes chokoladekage uden æg", og den var genial, både at lave og at smage :o) Herefter bagte jeg bundene enkeltvis. Det tog lang tid, og det også selvom min mor havde en ekstra form med, så vi havde 2.
Samme dag lavede jeg fyld, som bestod af bærsymfonibærmousse og tobleronecreme. Så sådan ud (der var vist rigeligt af det..hehe)

Den blev smurt op med en nyopdaget smørcreme med palmin, mums! Mens det stivnede i køleskabt skulle der laves pynt (endnu en ting jeg har lært, at man skal lave i forvejen, så det kan tørre!!)

Anita havde bestilt farver i lyserød, lille og lidt grønt. Jeg bestemte mig for at prøve at modellere babysko - hm..det var ikke lige så nemt at gå til som jeg troede!! Første sko jeg lavede, var samme dag jeg samlede kagen, og hvilken sko..HAHA

Nå, men endte med at kyle skoen, som egentlig mere ligner en fiskekutter, ud, og forsøge mig med en anden, og noget nemmere model ;o)

Den færdige kage kom til at se sådan ud (den var 10 cm høj)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar